Σελίδες

ΜΑΝΗ: ΚΑΡΥΟΥΠΟΛΗ Ή ΜΗΝΙΑΚΟΒΑ - Νιοχώρι - ΔΡΟΣΟΠΗΓΗ (ΤΣΕΡΟΒΑ) - Παλιά Καρυούπολη -ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΠΥΡΓΟΣ- Βαχός


ΜΑΝΗΠΑΙΔΕΙΑMANIPEDIA  

Η ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ

ΜΑΝΗ, ΜΑΝΗΠΑΙΔΕΙΑ, ΦΥΣΗ- ΙΣΤΟΡΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ, ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ, ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΝΗΣ, ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ, ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ, ΚΑΣΤΡΑ, ΠΥΡΓΟΙ, ΝΑΟΙ, ΕΘΙΜΑ, ΧΑΡΤΕΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΟΙΚΙΣΜΟΙ, ΣΠΗΛΑΙΑ ΔΙΡΟΥ, ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ: KITHIRA, ELAFONISO, ΑΝΤΙΚΙΤΗΙΡΑ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΛΑΚΩΝΙΑ, ΒΑΤΙΚΑ, ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ, ΣΠΑΡΤΗ, ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΚΡΗΤΗ, Ν. ΕΛΛΑΔΑ, ΕΥΡΩΠΗ Κ.Α.

Η ύλη της Εγκυκλοπαίδειας της Μάνης συμπληρώνεται συνεχώς

<!-- AddThis Button BEGIN
</ body>. -->

Καρυούπολη - Νιοχώρι - Δροσοπηγή - Παλιά Καρυούπολη - Βαχός

   Πελαγοθώρητες λοφοσειρές και παραδοσιακοί οικισμοί συνθέτουν μια στεφανωτή διαδρομή που χάνεται στα βάθη της ιστορίας.


ΚΑΡΥΟΥΠΟΛΗ Ή ΜΗΝΙΑΚΟΒΑ

   Παραδοσιακός οικισμός  σε οχυρά θέση, που μαζί με τους συνοικισμούς «Βρύσαι», «Λαγκάδα», «Πρωτοβά», απαριθμεί 161 κατ. 

Το οχυρό των Καβαλλιεράκη - Φωκά  και ο Πύργος  Κοσονάκου

   Ένα επιβλητικό οχυρό που έφραζε τη διέλευση προς τη Μάνη, καταλαμβάνει το ύψωμα του λόφου. Αποτελείται από δύο κτιριακές συστάδες με τοξωτές πύλες
Εντυπωσιακοί οι περίβολοι του οχυρού με τις πολυπληθείς πολεμίστρες που αρκετές είναι δίδυμες. Δυτικά βρίσκεται ο ναός του Αγ. Πέτρου
Αργότερα - στα χρόνια της επανάστασης του 21- προστέθηκε ανατολικά ο Πύργος  του Κοσονάκου που δεσπόζει πλέον στη περιοχή. Δίπλα του ο ναός των Εισοδίων της Θεοτόκου.





Φωτογραφία  - Εικόνα:  Καρυούπολη: 
Πύργος Κοσονάκου και  οχυρό Καβαλλιεράκη - Φωκά




ΝΙΟΧΩΡΙ

 Ελαιοπερίβλητος παραδοσιακός οικισμός  με 76 κατ. Άξιοι προσοχής οι όμορφοι συνοικισμοί του Αγ. Βασιλείου με 39 κατ. και της Δίχοβας με 45 κατ.


ΔΡΟΣΟΠΗΓΗ (ΤΣΕΡΟΒΑ)

Μνήμες του παρελθόντος μας ξυπνά το χωριό με τα οχυρά αλλά και τα μικρά παραδοσιακά Μανιάτικα σπίτια και μας προσφέρει μια φανταστική θέα προς  Αγερανό και  Λακωνικό κόλπο.


ΠΑΛΙΑ ΚΑΡΥΟΥΠΟΛΗ

   Υπέρμετρα μεγαλειώδης, η ερειπωμένη Βυζαντινή πόλη πλαταίνει τη θύμηση μέσα στις διαδρομές των καιρών και βαθαίνει την Ελληνική ψυχή μέσα στις ενατενίσεις της ιστορίας. 
Σμιλεμένη στον κατάφυτο λόφο ( δυτικά της Δροσοπηγής ) η Μεσαιωνική πόλη προϋπήρχε αιώνες πριν από το 15ο αι. ότε και κατέστη σημαντικό Βυζαντινό κέντρο της Μάνης. 
Ο Κων/νος Παλαιολόγος διέθετε Βυζαντινή Φρουρά στο κάστρο της Καρυούπολης που ήταν και έδρα Επισκόπου.
Σήμερα τα σπουδαιότερα απομεινάρια που συναντάμε στη Βυζαντινή Νεκρούπολη - παρήκμασε μετά την πτώση του Μυστρά - είναι τα εξής: 

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΠΥΡΓΟΣ
 Τμήμα του επιβλητικού Πύργου με τους λαξεμένους λίθους, τα πλατιά τειχεία και την υπερυψωμένη πόρτα, διακρίνουμε στην ανατολική πλευρά του κάστρου. 

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟ
  ΒΔ. του Πύργου ένα εντυπωσιακό ορθογώνιο κτίσμα, με πολεμίστρες, που διέθετε θολοσκέπαστους εσωτερικούς χώρους, εχρησιμοποιείτο μάλλον για επισκοπείο.

ΝΑΟΙ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ  ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ
 Δίπλα στο Επισκοπείο - στη βόρεια πλευρά -  ο Αγ. Γεώργιος και νοτιότερα του επισκοπείου ο Αγ. Νικόλαος του 13ου αι.

Ερειπωμένοι ναοί - Τάφοι - στέρνες - λατομεία  κ.α. 
έξω από το κάστρο
ΝΑ. του Πύργου βρίσκονται 2 ναοί και άλλοι 2 ΒΔ. και ΝΑ. του κάστρου. Στις πλαγιές έξω από το κάστρο, διακρίνουμε ίχνη από κτίσματα, τάφους, στέρνες, λατομεία κ.α.



ΒΑΧΟΣ

 Εύοσμη Πετροθώρητη οπτασία σε δεσπόζουσα θέση κεντρίζει το ενδιαφέρον μας. Η Παναγιά (του 1895) και ο Αγ. Γεώργιος κυριαρχούν στη θέα του χωριού.  Έχει  126 κατ.  







Ε Κ Δ Ο Σ Ε Ι Σ        Σ Μ Ι Γ Ο Π Ε Λ Α Γ Ο Υ
Διάθεση: ΕΚΔΟΣΕΙΣ Μ. ΤΟΥΜΠΗΣ      Τηλ. 2106029974, 6974933564, info@toubis.gr

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΔΙΑΘΕΣΗΣ       ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΥΔΑΘΗΝΑΙΩΝ  6,  ΠΛΑΚΑ  - ΑΘΗΝΑ,   ΤΗΛ. 2103234527

Διάθεση στη Μάνη: τηλ-fax. 2733 0 53670, κιν. 6978 991863 


  • ΒΙΒΛΙΑ   ΜΑΝΗΣ,   ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, ΛΑΚΩΝΙΑΣ
  • Ν. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ,  ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ 
  • ΚΥΘΗΡΩΝ, ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ,  ΒΑΤΙΚΩΝ Κ.Α.


                        


                          

BOOKS:  MANI, MESSINIA, LACONIA, S. Peloponnesus 

Monemvasia, Kythera, ELAFONISOS, Vatika 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.